5 hatékony tipp a fáradtság leküzdéséért

Engedd be a fényt az otthonodba! Ha optimális fényforrást használsz, sokkal több lesz az energiád is. Egy rosszul megvilágított irodahelyiségben persze nem könnyű a dolog. A napfény tartalmazza azt a rövidhullámú kék fényt, amely aktiváló hatással van az agyunkra, így ahhoz, hogy ki tudd használni ezt az energiaforrást, felkelés után azonnal húzd fel a rolót, illetve napközben is tartózkodj a szabadban, amennyit csak tudsz.

[adsense_id=”1″]

Biztosítsuk fehérjével a szükséges energiát! Nem csak szénhidrátokból lehet energiát nyerni. A szellemi élénkség és energia szempontjából jobb, ha minél több fehérjét fogyasztasz, hiszen a benne levő tirozin nevű aminosav emeli a dopamin és norepinefrin szintet, illetve fokozza a teltségérzetet is. Napközben növényi és állati fehérjéket fogyassz és máris nő az állóképességed.

Lélegezz mélyeket a friss levegőn! A mozgástól oxigén kerül a véráramon keresztül a sejtekbe, így edzés közben is áll meg néha és vegyél mély lélegzetet, fokozd az oxigénbevitelt. Eddz vagy jógázz reggelente bár öt percet, a munkahelyen pedig ne a liftet, hanem a lépcsőt használd. Azt persze ne feledd, hogy edzés előtt először is a mély levegővétel jön, majd a lassú kifújás!

Fáradtság

Fáradtság

Figyelj a változatosságra! A változatosság növeli az energiát, így ha megszakítod a napi rutint, tehát például másik utat választasz hazafelé, megkóstolsz egy újfajta ételt, foglalkozol egy kicsit a kerttel más munka közben akkor kapsz egy kis energia dömpinget, ami mindig jól jön.

Fogyassz igazi fehér teát! A fehér tea fokozza az energiád, ráadásul olyan az íze, hogy nem igényel édesítőt sem. A fehér teában található L-teanin nevű aminosav a legújabb kutatások szerint stimulálja az alfa-agyhullámokat, de eközben nyugtató hatása is van. A fehér tea kevesebb koffeint tartalmaz a többinél, így jobban hidratál, és ez is csak tovább fokozza az energiád.


hunprobalazs