A cukor tényleg olyan káros a szervezetünkre?

Ez az egyik legvitatottabb téma napjainkban: vajon szervezetünknek mennyi cukorra van szüksége, és milyen fajtára? Hol kell meghúznunk a határt, mennyi cukorfogyasztás a minimum, és mennyi a maximum, ha egy átlagemberről beszélünk? Az egyértelmű, hogy a gyermekek esetében fokozottan ügyelnünk kell, hogy ne legyen mértéktelen a fogyasztás.

A kiskorúaknál súlyos hormonrendszeri és elhízási panaszokat okozhat a túlzott cukor bevitel, ezt mindenki tudja. Viszont a felnőtteknek más a szervezetük, ők többet fogyaszthatnak belőle (de persze a „többet” alatt nem azt kell értenünk, hogy sokat). A szervezetnek szüksége van cukorra az életben maradáshoz. Ha ezt tartalmazó növényeket fogyasztunk, mint amilyen pl. a cukorrépa, az bőven elegendő nekünk. Az ilyen növények tartalma általában maximum 20%, viszont a kristálycukoré már 90-95%. A különbség nagyon nagy és ez okozza minden baj forrását. Immunrendszerünk nincs felkészülve ekkora mennyiség befogadására.

Láthatjuk, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy milyen formában visszük be a cukrot szervezetünkbe. Egy édeskés növény, vagy lekvár nem ugyanaz, mint egy kanál cukor, még akkor sem, ha ugyanannyira édes. Ezt mindenképpen meg kell jegyeznünk. A természetes módon előállított édességek, mint amilyen a méz is, alkalmasak arra, hogy szervezetünk befogadja, maradéktalanul feldolgozza és energiát csináljon belőlük. Ezért célszerű, ha reggeli kávénkat, teánkat is ezzel édesítjük. Végezetül, azt mondhatjuk, hogy a cukorbevitel igenis szükséges az embereknek, akár kis, akár nagy korosztályról legyen szó, csak megfelelő mértékben. A szintetikus kristálycukor helyett pedig használjunk természetes édesítőket. Ezek nemcsak egészségesebbek, hanem ízletesebbek is, mint a boltokban kapható ömlesztett változat.


hunprobalazs