A délutáni sziesztából is megárt a sok

A déli szieszta nemcsak az olaszok és spanyolok kiváltsága. Sokkal hűvösebb vidékeken is zárva találjuk a boltokat kora délutáni időszakban. Nem biztos, hogy mindenki leheveredik, azonban, aki igen, az jól teszi! Már a tudomány is elismeri: a rövid, alvással eltöltött pihenés növeli a teljesítőképességet. Hatékonyabban és a koncentráltabban foghat hozzá a hátra levő munkához!

Rövid szundi az egészséges

A délutáni pihenés minden szervezetre pozitívan hat, nemcsak a fejlődésben levő gyerekeknél lényeges. Számukra elengedhetetlen, a felnőtteknek viszont remek szokásává válhat. Ha egy kevés időre elheveredik, a lazítás, kikapcsolódás valóban aktívan valósul meg. Legtöbben nem engedhetik meg maguknak, hogy órákat töltsenek el alvással, de ez nem is baj, hiszen a szundítási időszakot érdemes minél rövidebbre venni. A napközben elhúzódó alvások ugyanis negatívan hatnak a májra, és megnövelik a szívbetegség, valamint az anyagcserezavar kockázatát.
Ha a 20-30 perces sziesztától még fáradtabbnak érzi magát, és még a heverőn maradna egy keveset, lehet, hogy szervezete küld vészjelzés. Talán nemcsak a pergő hétköznapok fárasztották ki, hanem a jelzések túlmutatnak a a kialvatlanságon. Érdemes ilyenkor orvoshoz fordulni.

Még 13 óra előtt dőljön le

A félórás sziesztát receptként kellene felírni mindenkinek. Még idő kell ahhoz, hogy a munkáltatók felismerjék a szundítás hatékonyságát, de addig is, ha megteheti, dőljön le 20 percre. Ám nem mindegy, hogy mikor következik be a szundi időszak. Talán nem gondolta volna, hogy a kora délutáni időszak bizonyos része már az esti alvási időhöz sorolódik. Érdemes megcélozni a 13 óra előtti szakaszt, hogy este tiszta lappal bújhasson ágyba. A szervezete ugyanis nem csapja majd be azzal az érzéssel, hogy az esti alvást már valójában délután megkezdte. Így biztosított a megfelelő mennyiségű alvási idő is (amennyiben testünk nem küzd egyéb gondokkal).

A délutáni alvás teljesítményjavító, bátran iktassa be a napi jó szokások közé!


hunprobalazs