A kiegyensúlyozottabb fehérjebevitel csökkentheti az életkorral összefüggő izomvesztést

Ha több fehérjét fogyasztanának reggelivel vagy ebédidőben, az idősebb emberek elősegíthetik az izomtömeg fenntartását az előrehaladott életkorban – de a legtöbb ember a nap folyamán egyenetlenül fogyasztja a fehérjéket – ezt állapították meg az új kutatás során a Birminghami Egyetemen.

A test új izomtermelő mechanizmusai a hatékony működéshez rendszeres stimulációt igényelnek – ez a stimuláció akkor történik, amikor fehérjét eszünk. Az mechanizmusok kevésbé hatékonyak az idősebb embereknél, ezért több fehérjét kell fogyasztaniuk, hogy ugyanazt a választ kapják, mint a fiatalabb emberek. De a több fehérjefogyasztás azonban nem elég – az idősebb embereknek ezt a bevitelt is egyenletesen kell elosztani minden étkezés közben, hogy maximalizálják a fehérje előnyeit az izomtömeg számára. A Birminghami Egyetem Sport-, Testmozgás- és Rehabilitációs Tudományok Iskolájának kutatói tanulmányozták a fiatal, közép- és időskorú egyének étrendjét, különös tekintettel a fogyasztott fehérje mennyiségére, szerkezetére és forrására.

Eredményeik azt mutatták, hogy bár mindhárom csoportban az egyének többsége eleget tett vagy meghaladta a fehérjebevitelre vonatkozó jelenlegi nemzeti irányelveket (RDA), a fehérjebevitel és a napi étkezés és nassolás közötti megoszlás nagyon eltérő volt. A tanulmányba 120 korosztályt vettek be, három csoportra osztva. Az elsőben a résztvevők átlagéletkora 23 év volt; a második átlagéletkora 51 év; és harmadikban az átlagos életkor 77 év. Minden résztvevőt felkértek arra, hogy készítsen egy élelmiszernaplót háromnapos időszakonként, mérlegelve minden egyes elfogyasztott élelmet. A kutatók a résztvevők étkezési viselkedésének mintáit keresték. Különösen a fehérjebevitelt értékelték a különböző korcsoportok között, és 18 különböző fehérjebeviteli mintát találtak a nap folyamán, és az étkezési szokások sokféleségét mutatták ki.


hunprobalazs