A minőségi alvás fontossága

Rohanó mindennapjainkban hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, mennyire fontos a minőségi és megfelelő ideig tartó alvás. Az emberi szervezet nem véletlen van így kitalálva, hiszen alvás közben zajlik a regenerálódás. Az éjszakai nyugalom hiányát már akár egyetlen álmatlan éjszaka után is megérezni, huzamosabb időn keresztül pedig szinte biztosan, hogy rányomja bélyegét az egészségi állapot alakulására.

Kevés olyan betegség van, amely ne lenne összefüggésbe hozható az alvászavarokkal, amit pedig mindenki tapasztalhat saját magán is, az a másnapi teljesítőképesség csökkenése, a figyelmetlenség, a pszichés és testi kimerültség. Bár mindannyian tudjuk, hogy körülbelül mennyi alvás elegendő, de annak minőségére is érdemes odafigyelni. A megfelelő körülmények megteremtése jelentősen befolyásolja az alvás minőségét. Fontos a kényelmes, gerincet, csípőt kiválóan alátámasztó ágy, de nem mindegy a hőmérséklet sem. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a stressz kezelés és a feszültségoldás fontosságát, ugyanis az alvászavarok hátterében gyakran éppen azt áll, hogy képtelenek vagyunk kikapcsolni a mindennapi gondokból. Testünk, idegrendszerünk az éjszaka folyamán piheni ki a nap során őt ért hatásokat. A bőrben beindulnak azok a folyamatok, melyek a szabad gyökök roncsoló hatását ellensúlyozzák, de a lelassult pulzussal a szív-, és érrendszer is ellazul.

Mivel az emésztőrendszernek legalább nyolc óra pihenésre van szüksége, ezért az éjszakai nassolásokat célszerű elfelejteni. Vizsgák, nagyobb megmérettetések előtt nem ajánlott az éjszakázás még a jobb felkészülés érdekében sem, ugyanis kipihenten sikeresebben vesszük az akadályokat. A szükséges alvásmennyiség függ a kortól, az elfoglaltságtól, és a nap terhelő jellegétől.


hunprobalazs