A mozgás fontossága a fogyókúrázók számára

Ha fogyni szeretnénk, nem csak az étkezési szokásainkon kell változtatnunk, de a mindennapjainkba mindenképp be kell iktatnunk a mozgást. Azok a fogyókúrázók, akik nem kedvelik a nagy tornázásokat, azoknak is mindenképp kell mozogniuk a fogyás érdekében.

Mindenki saját maga választhatja ki a neki megfelelő mozgásformát, lényeg, hogy azt szívesen csinálja, így nem fog nehezére esni a mindennapjaiban, hogy elvégezze. Nem a torna tempóján és nem a háromórás edzőteremben töltés a lényeg, hanem hogy heti több alkalommal, legalább 30-45percig tartson a mozgás. A mozgásra otthon is számos módot találhatunk, melyek szintén élvezhetőek és lelkiismeretesen elvégezhetőek. Először is, ha még most kezdünk neki a tornához, az ne legyen túl megterhelő, viszont érdemes 30 percig végezni legalább.

Az úszás talán a legkedveltebb sportok közé tartozik, bár ide legtöbbünknek muszáj elmenni uszodába, esetleg elutazni vidékre, mégis legalább hetente egyszer beiktatható. Ezzel erősíthetjük és ellazíthatjuk izmainkat, viszont egyáltalán nem terheljük vele ízületeinket és a hátunkra is jó hatással lesz. Egy fél óra úszással akár 500kalóriát is elégedhetünk. A mindennapjainkban a legkönnyebb hosszabb sétákat végezni. Ez erősíti szívünket, segíti a vérkeringésünket, és annyira az ízületeinket se terheli meg. Ha súlyt is magunkkal viszünk, a végtagjainkat is erősíthetjük. A kerékpározás is remek választás lehet, hozzájárulhatunk a szép testalkatunk kialakításához. Erősíthetjük az izomzatunkat, feszessé tehetjük vele lábainkat, és a kondíciónkat is javíthatjuk. A kocogással is jótékony hatásokat érhetünk el, ez jó szív és vérkeringés javító, viszont akinek gyengék az ízületei, annak nem ajánlott, mivel a testsúlyunknak a többszörösét kell ilyenkor kibírnia. Javasoljuk, hogy akik a kocogást választják, azok kezdjék először sétával. A rendszeres sportolásnak, már hamar látni fogjuk az eredményét, nem csak a fogyás indul meg nagyobb tempóban, de a közérzetünk is javulni fog, sokkal energikusabbak leszünk, és hangulatunk is jobb lesz.


hunprobalazs