A növényi protein is hatással van az izmokra?

A protein segít az izomzat kiépítésében és megtartásában. Ezért az tűnik a legkézenfekvőbb megoldásnak, hogy egy kemény testmozgás után proteinben gazdag smoothiet iszunk, vagy proteinszeletet eszünk. A kérdés már csak az, hogy ezekben is ugyanolyan szintű protein található-e, mint például a húsokban, és fogyasztásukkal is hasonló hatást érhetünk el?

Ha ehhez hasonló kérdések foglalkoztatják, akkor a jó hír az, hogy nem kell elmennie egy táplálkozási szakértőhöz, mert a vizsgálatokat már elvégezték az American Journal of Clinical Nutrition szakértői. Az eredmények szerint nem számít, hogy miből nyerjük ki a proteinforrást. Ez nagyon jó hír a vegetáriánusoknak, hiszen azt jelenti, hogy húsfogyasztás nélkül is bevihető a szervezetbe az a proteinmennyiség, amire szükség van. Viszont a hátulütője az, hogy amíg például a marhahúsból elegendő csak egy szeletet megenni, ha kizárólag növényekből akarjuk kinyerni a proteint, akkor akár több kilót is meg kell ennünk belőle.

Ilyen mennyiségben egyáltalán nem biztos, hogy ez egészséges, főleg akkor, ha gond van az emésztésünkkel. A nyers zöldségek kilószámra való bevitele helytelen gyomor, és bélrendszeri működés esetén sokkal többet árt, mint használ. Amennyiben Ön is hasonló problémákkal küszködik, viszont nem akar húst enni, inkább párolt formában fogyassza a zöldségeket. Ilyenkor is megmarad a vitamin- és proteintartalmuk, viszont a gyomornak sokkal könnyebb dolga lesz, ha meg akarja emészteni és fel akarja dolgozni a bevitt táplálékot. Tanácsos a következő zöldségeket fogyasztani, főleg tavaszi időszakban, amikor magas tartalmú proteinbevitelre vágyik: brokkoli, articsóka, fehérrépa, leveles kel, lucerna, saláta, spenót. Ezekből rendkívül ízletes ételeket is főzhetünk.


hunprobalazs