Az egészséges alvási szokások segítenek csökkenteni a szívelégtelenség kockázatát

A legegészségesebb alvási szokásokkal rendelkező felnőttek esetében 42% -kal alacsonyabb volt a szívelégtelenség kockázata az egészségtelen alvási szokásokkal rendelkező felnőttekhez képest, függetlenül az egyéb kockázati tényezőktől, derült ki az Amerikai Szívszövetség folyóiratában megjelent új kutatásból.

Az egészséges alvási szokásokhoz hozzátartozik a napi 7-8óra alvás, és emiatt nincs gyakori álmatlanság, horkolás vagy túlzott nappali álmosság. A szívelégtelenség több mint 26 millió embert érint, és a felmerülő bizonyítékok arra utalnak, hogy az alvási problémák szerepet játszhatnak a szívelégtelenség kialakulásában. Ez a tanulmány megvizsgálta az egészséges alvási szokások és a szívelégtelenség kapcsolatát, és 408.802 résztvevő adatait foglalta magában, akik a toborzás idején (2006-2010) 37-73 évesek voltak. A szívelégtelenség előfordulását 2019. április 1-ig gyűjtötték össze. A kutatók 5221 szívelégtelenséget regisztráltak 10 éves követés során. A kutatók elemezték az alvás minőségét, valamint az általános alvási szokásokat. Az alvás minőségének mérőszámai között szerepelt az alvás időtartama, az álmatlanság és a horkolás, valamint az alvással kapcsolatos egyéb jellemzők, például, hogy a résztvevő korán kelő típus volt-e vagy éjjeli bagoly, és van tapasztal-e nappal álmosságot (valószínűleg véletlenül elbóbiskol vagy elalszik a nappali órákban).

“Az általunk létrehozott egészséges alvási pontszám ezen öt alvási magatartás pontozásán alapult” – mondta Lu Qi, epidemiológiai professzor. “Eredményeink kiemelik az általános alvási szokások javításának fontosságát a szívelégtelenség megelőzésében.” Az alvási viselkedést érintőképernyős kérdőíveken keresztül gyűjtötték össze. Az alvás időtartamát három csoportba osztották: kevesebb, mint napi 7 óra; ajánlott, vagy napi 7-8 óra; és hosszan tartó, napi 9 óra vagy annál hosszabb alvás.


hunprobalazs