Babás mamás joga

A jóga rendkívül komplex módon segít az anyukáknak és a babáknak a szülés utáni első két évben. A mai rohanó világban a babák és mamák is újra tanulhatják azt az ősi tudást, amely az intimitásról és a játékról szól.

Ennek a tudásnak a megszerzéséhez semmi másra nincs szükség, mint a babára és a mamára. Ez a tudás hazavihető és beépíthetjük a családi mindennapjainkba, és ez által elmélyíthetjük a kapcsolatunkat a gyermekünkkel. Az anyukáknak számtalan módon segít a joga a szülés után. Megkönnyíti a szülés utáni regenerációt. A joga segítségével a fizikai és a mentális kondíciókat is könnyebben visszanyerhetjük. Továbbá segít a szülés utáni depresszió elkerülésében és a sok-sok együtt eltöltött játék sokkal bensőségesebbé teszi a kapcsolatunkat a babával. A joga alatt szinte észrevétlenül tanul egymástól a baba és a mama is egyaránt.

A babák gyakorlatoztatása támogatja a babafejlődését minden szinten. Több szempontból is fejleszti őt, mint pl. elsajátítja a hosszabb és mélyebb alvást és elsajátítja a testképének a pontos kialakulását. Továbbá a baba mama joga nagyban hozzájárul a babák mozgásterjedelmében, hajlékonyságában, rugalmasságában, változatos mozgásformák elsajátításában, fejleszti a ritmusérzékét és a térbeli érzékét. Illetve az agyféltekék fejlesztésében is nagyban közrejátszik a rendszeres joga a baba első két évében. Jó hatással van még a vesztibuláris rendszerére és a beszédfejlődésére. Fejleszti a baba idegrendszerét és annak komplexitását, értelmi képességeit, érzelmi és értelmi intelligenciáját. A baba mama joga már akár 6-8 hetes korban elkezdhető, ezt nevezzük kisbabás jogának, itt 60-90 perc a foglalkozás. Majd a baba 8-24 hónapos korában történő jogát nagybabás csoportnak nevezzük és 60 percig tart a foglalkozás.


hunprobalazs