Csökkentsd a koleszterinszinted egészséges ételekkel!

Az ünnepek, illetve az ünnepi étkezések miatt sokak koleszterinszintje megugrott, jóval meghaladja azt az értéket, ami általánosan elfogadott, ami még egészségesnek mondható. Nem kell viszont azonnal a gyógyszertárba rohanni, hiszen egy kis odafigyeléssel, pár egészséges étellel helyre tudod zökkenteni a koleszterinszinted és még az orvosságokat is kikerülheted.

[adsense_id=”1″]

Az olívaolaj, avagy a mediterrán kincs egy olyan egyszeresen telítetlen zsírsav, amely E-vitaminja gondoskodik róla, hogy a vérben lévő alacsony sűrűségű koleszterin szintje csökkenjen, a jó HDL-é pedig növekedjen. Az emelkedése, az előbbi csökkenését vonja maga után, tehát butaság elkönyvelni, hogy mindenfajta zsiradék csakis rossz lehet, hisze a növényi eredetűek kifejezetten hasznosak lehetnek.

A proaktív margarin ugyancsak egy telítetlen zsírsavakban gazdag étel. Az előállítása során felhasznált növényi szterolok ugyanis akadályozzák a rossz zsírok beépülését a vérsejtekbe. Az ilyen összeállítású margarinnal bátran helyettesítheted a vajat, illetve süthetsz és főzhetsz is vele, ha még eddig nem tetted volna.

Koleszterin

Koleszterin

Az igaz, hogy legalábbis egy időre el kell felejtened a zsíros tejet és tejtermékeket, melyek még tovább növelhetik a koleszterinszinted, ám ez egyáltalán nem igaz a zsírszegény és zsírmentes változatokra. Az utóbbiak rendkívül egészséges kalcium, fehérje és D-vitamin forrásként szolgálnak szervezeted számára.

Az antioxidánsokban gazdag gyümölcsök és zöldségek remek segítséget nyújtanak. Az csak természetes, hogy minden zöldség és gyümölcs segít a szívproblémák megelőzésében, avagy a koleszterinszint csökkentésében, illetve az általános egészségi állapot javításában. A C-vitamint vagy béta-karotint tartalmazó finomságok viszont a legjobb választást kínálják, így a koleszterin csökkentése során kerüljenek előtérbe a citrusfélék, a bogyósok, a sárgarépa, az édesburgonya és a sütőtök.


hunprobalazs