Egészséges ételek

Nagyon fontos az egészséges ételfogyasztás, hisz manapság az elhízás népbetegség. Fontos a zsíros ételek elhagyása az étrendünkből és a tudatos táplálkozás. A túlsúly ugyanis növeli a szív és érrendszeri megbetegedések kockázatát és a magas vérnyomás bekövetkeztét. Fontos, hogy minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk, így rostokban gazdag étrendünk lehet.

Egészséges étel receptek széles garmadájával találkozhatunk internetes gasztronómiai oldalakon vagy szakácskönyvekben. Itt olyan összetevőket tartalmazó ételek receptjeit találjuk, amelyek szervezetünket nem terhelik meg, vitamin dúsak és megfelelő tápértékkel rendelkeznek. Különösen ajánlott a sovány húsok fogyasztása. A fehér húsokat részesítsük előnyben a vörös húsokkal szemben. Javasolt a heti egyszeri halfogyasztás, a halakban ugyanis sok a vitamin és értékes ásványi anyagokat tartalmaznak. Kerüljük az olyan ételek fogyasztását, amelyek sok cukrot vagy sót tartalmaznak.

Süteményeket csak korlátozott mértékben fogyasszunk, mert elhízást okoznak.  Nap többszöri, kis mennyiségben történő étkezés javasolt. Próbáljunk napi négyszer étkezni, együnk reggelit, tízórait, ebédet, uzsonnát és vacsorát. Lehetőség szerint az ebéd legyen a fő étkezés, vacsorára lehetőség szerint keveset együnk, ez segíti a nyugodt alvást is. Az étkezések között fogyasszunk el néha egy almát, mely értékes pektin tartalmával segíti az emésztést.


hunprobalazs