Egészséges müzli házilag

Sajnos nagyon elszomorító tény, hogy a boltokban kapható egészségesnek titulált müzlik mind telis-tele van cukorral, illetve különféle adalékanyagokkal, melyektől már egyáltalán nem lesznek egészségesek.

Ezért, ha ténylegesen egészségesen szeretnénk étkezni, akkor a legjobb választás, ha mi magunk készítjük el a reggelinek vagy a tízórainak szánt müzlit. Amennyiben jól összeállítunk egy müzlit, akkor vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, illetve magas rosttartalmú táplálékhoz jutunk, amely még az éhségünket is sok időre elűzi. A legtöbb müzli alapja a zabpehely, amely gazdag szénhidrátban, magas a vas és cink tartalma, illetve magas a rosttartalma és segíti az emésztést, ráadásul még el is telít. A boltokban választhatunk durvább, illetve apróbb szemű zabpelyhet, az ízlésünknek megfelelően. Azok számára, akiknek gondjuk van az emésztéssel ajánlott, hogy némi lenmagot is tegyen a keverékbe. Illetve a fogyni vágyok számára is ajánlott. Hiszen magas a telítetlen omega 3 zsírsav tartalma, de folsav és vas is megtalálható benne.

Továbbá tehetünk bele chia magot is, amely gazdag A, E, C, B1, B2 vitaminokban és az omega 3 zsírsav tartalma is magas. Illetve nem szabad megfeledkeznünk az egyik kihagyhatatlan alapanyagról, amely nem más, mind a különféle pelyhek. Amelyek lehet rozs, kukorica, tönkölybúza, vagy éppen rizspelyhek is. Ráadásul gazdagíthatjuk még különböző korpákkal, melyek tovább segítik az emésztést. Ajánlott a zabkorpát és a búzakorpát is melyek egyaránt hatásosak. Illetve, ha szeretnénk még finomabbá tenni a reggelinket, akkor feldobhatjuk mazsolával, aszalt gyümölcsökkel, kókuszreszelékkel, szezámmaggal, dióval, mogyoróval, mandulával, stb. Az így kapott keveréket tehetjük joghurtba, kefirbe, tejbe, amely akár lehet mandula vagy rizstej is.


hunprobalazs