Egy 10 perces aktivitás hetente csökkentheti a halálozási kockázatot

Az új kutatások arra utalnak, hogy a 40 évesnél idősebb felnőttek, akik pihentető fizikai tevékenységet folytatnak – mint például a tánc, a kertészkedés vagy a gyaloglás – akár csak egy rövid ideig is, alacsonyabb halálozási kockázattal rendelkeznek. Még a rövid fizikai aktivitás is, például a tánc, csökkentheti a személy halálozási kockázatát.

Korábbi kutatások kimutatták, hogy az alacsony szintű fizikai aktivitás – beleértve a kényelmetlen feladatokat is – bevonása segíthet az agy egészségében és a szív- és érrendszeri egészség védelmében, többek között. Most, egy közelmúltbeli tanulmány, amely a 40 év feletti emberek több tízezrével dolgozott, kapcsolatot talált a különböző okokból származó alacsonyabb halálozási kockázat és a fizikai aktivitás között. Ez egy közös tanulmány, melyet a Jinan-i Shandongi Egyetem kutatói és a Texas-i Galvestoni Egyetem Orvostudományi Osztálya, valamint más kutatóintézetek végeztek.

A kutatás, amelynek eredményei nemrégiben jelentek meg a British Journal of Sports Medicine-ben, azt mutatják, hogy az emberek, akik akár csak egy rövidebb idő töltenek fizikailag aktívan hetente, alacsonyabb a kockázata a szív- és érrendszeri, a rákos és az összes okú halálozásra. Ugyanakkor a tanulmány szerzői megjegyzik, hogy az intenzívebb edzésfajtákban való részvétel, beleértve a futást és a kerékpározást is, jelentősebb egészségügyi előnyökkel járhat. Hivatkozásként a csapat becslése szerint 1 perc erőteljes testmozgás 2 perc mérsékelt intenzitású tevékenységnek felel meg, mint például a kertészet, a tánc vagy a gyors séta. Elemzésük során a kutatók csak egy vagy több percig tartott fizikai tevékenységeket vizsgáltak. A kutatók azt találták, hogy ellentétben azokkal, akik fizikailag nagyon inaktívak voltak, az egyének, akik hetente 10–59 percig mérsékelt, nyugodt fizikai aktivitást folytattak, 18 százalékkal csökkentették az összes okból bekövetkező halál kockázatát.


hunprobalazs