Érvek a durumtészta mellett

Bizonyára mindenki tudja, hogy az olasz életvitel elengedhetetlen alapköve a tészta. Amely az egyik legismertebb ételnek bizonyul a világon. Igen meglepő lehet ám, a mediterrán diétának egy kulcsfontosságú elemének nevezhető a tészta.

A tésztáról kevesen tudják, de növeli az átlag életkort, illetve krónikusbetegségek csökkentésében is jeleskedik. Mi most utána jártunk, hogy melyek a legfontosabb érvek a durumtészta mellett. A tészta egy igen egyszerű és úgymond biztonságos tápláléknak bizonyul. Ugyanis durumlisztből készül, amely búzadarát, vagyis grízt és vizet tartalmazz. A semolinát, vagyis a búzadarát a búza belső részéből nyerjük. Amely egyedüli nyersanyaga a durumlisztből készült tésztának. A durumtészta minősége a semolina minőségén és a gyártási technológián múlik. A tésztára nyugodtan mondhatjuk, hogy egy egészséges étel, ugyanis összetett szénhidrátokból áll. A szénhidrátoknak döntő szerepük van az izomnövekedésben, illetve az izomzat felépítésében. Ezen kívül elmondhatjuk róla, hogy a testet energiával látja el. Amennyiben a tésztát megfelelő mennyiségben fogyasztjuk, más egészséges ételekkel, mint pl. zöldségek, hal, kagyló, stb. akkor könnyedén beilleszthetjük az egészséges napi táplálkozásunkba.

A mediterrán egyik alappillérének számít, a tészta fogyasztása. Melyet a mediterrán térségben élők tradicionálisan követnek az egészségük, illetve az aktív élet megőrzése életében. A mediterrán táplálkozás ajánlása szerint a napi bevitt kalória mennyiség több, mint felel vagyis 55% szénhidrát. Melyeket főként tönkölybúza, tészta, kenyér, barnarizs, hüvelyesek, zöldségek és gyümölcsök formájában ajánlott bevinni. Továbbá érdemes elmondani róla, hogy telítettséget okoz, hiszen sokkal lassabban emésztjük meg, mint a többi szénhidrátban gazdag élelmiszert.


hunprobalazs