Futás hűvös időben is

Az emberek többsége úgy véli, hogy kellemesebb lesz a kánikula után, ősszel futni, azonban tisztába kell lenni azzal, hogy a hűvös idő óriási hátránya, hogy könnyedén meglehet betegedni sportolás közben. Érdemes figyelembe venni néhány tanácsot azért, hogy elkerülhesse a megfázást futást közben.

Természetesen futás közben az emberi szervezet több hőt termel, ezért szinte minden esetben úgy érezzük sportolás közben, hogy melegünk van. Mindig öltözzön rétegesen, hogy ha melege van, akkor a felsőbb rétegeket könnyedén levehesse, ám a levett széldzsekit, pulóvert kösse a derekára, hogy hátát megvédje a hidegtől. A legjobb megoldás, ha az őszi futáshoz vásárol speciálisan kialakított sportruhákat. Nem tanácsolt az öltözködés terén azoktól példát venni, akik tapasztaltabb futók, hiszen az ők szervezetük már sokkal ellenállóbb. Fusson fokozatosan, szem előtt tartva a határokat, mert ősszel a szervezet vitaminhiánnyal küszködik, és ezért könnyebben megbetegszik.

Futás után minden emberi szervezet vizet kíván, azonban ha hűvös időben sportol, akkor különösen figyeljen oda arra, hogy ne hideg vizet fogyasszon, mert könnyen torokgyulladást kaphat. Egy kulacsban mindig vigyen magával szobahőmérsékletű folyadékot, hogy a futás befejeztével azonnal kéznél legyen. Kezdő futóként ajánlott az edzőtermi futást választani, mert a szervezet nincs eléggé felkészülve a hideg időre, és így nagyobb esély van a megbetegedésre. Ha mégsem szeretne edzőterembe járni, akkor futás helyett válasszon otthon könnyen és egyszerűen elvégezhető tornagyakorlatokat. Talán a legfontosabb, hogy minden esetben, évszaktól függetlenül az egészségére oda figyeljen, és mértékkel sportoljon, mert a mozgás előnye csak így lesz érezhető.


hunprobalazs