Három ízletes étel, amely segít a hidratálásban

Mindenki tudja, hogy minimum napi 2 liter víz kell ahhoz, hogy hidratált maradjál. Viszont azt is tudja mindenki, hogy ez még önmagában nem elegendő. Rengeteg olyan étel van, amely még segíthet ebben. Elsősorban a lédús gyümölcsökre kell gondolni. A legjobb, ha ezekből hozunk össze egy olyan ízletes kombinációt, amelyet garantáltan nem fogunk majd megunni.

Az első ezek közül a legegyszerűbb. A lédús görögdinnye már nyár elejétől kapható a piacon. Bár a nyár legforróbb hónapjában a legízletesebb, már a nyár elején sem panaszkodhatunk. Hogy esztétikus is legyen, amit eszünk, vágjuk fel a dinnyét kis háromszögű darabkákra. Ha beleszúrunk mindegyik darabba egy-egy fagylaltos pálcikát, olyan érzésünk lesz, mintha vizet innánk, gyümölcsöt és fagylaltot ennénk egy időben. Ha megfelelően lehűtjük, a forró nyári napokon ez valóságos csemege lehet. A második már kicsivel bonyolultabb ennél. Lényege, hogy egy ananász közepéből ki kell vágnunk úgy, hogy el lehessen benne helyezni más gyümölcsdarabkákat is. Ha belsejét úgy használjuk, mint egy gyümölcstálat, úgy, hogy közben még hagyunk a gyümölcséből is egy kicsit a héja körül, és barackot meg mangót kockázunk fel, akkor az igazi mediterrán hidratáló csemege lesz.

A harmadik étel valójában a második folytatása. A „kiásott” ananász darabkákat egy kicsit meggrillezzük, de csak annyira, hogy még maradjon meg a zamatossága és a lédússága. Tálalhatjuk más gyümölcsökkel is, de magára is nagyon ízletes. Leönthetjük karamell öntettel, vagy lekvárral is. Ez attól függ, hogy mennyire vagyunk édesszájúak. Sokak számára már túlzottan émelyítő lenne az a kombináció. Ha az egészséget tartjuk szem előtt, akkor elégedjünk meg a sima grillezett ananásszal. Önmagában is elég ízletes ahhoz, hogy ne kelljen hozzá körítés, vagy kiegészítő. Ráadásul nagyon laktató is.


hunprobalazs