Hasznos tippek a válogatós gyerekek egészségesebb étkezéséhez

Íme néhány szakértő által jóváhagyott tipp, amely segíthet a válogatós gyerekeknek kibővíteni a kulináris láthatárát. A gyerek valószínűleg nem fog átalakulni egyik napról a másikra és nem fog azonnal rengeteget enni, de legalább néhány ételt hozzáadhat a repertoárjához, ami mindenki számára könnyebbé és egészségesebbé teszi az étkezést.

Egészen megszokott dolog a gyermekeink táplálkozása miatt aggódni (ez egyfajta munka és kötelesség). Egy szingapúri tanulmány megállapította, hogy a válogatós étkezési szokások ritkán befolyásolják a növekedést. A kutatók azt is megjegyezték, hogy ha dühös lesz, amikor a gyerek visszautasítja az ételt, a dolgok csak még rosszabbá válhatnak. “Az, hogy a gyerek megeszik valamit vagy nem, nem szabad a vacsorabeszélgetés középpontjában álljon” – mondja Jill Whitney, az étkezési szakértő. “Beszéljünk mindenki napjáról, az ételt háttérbe szorítva, ez sokkal nyugodtabb és kellemesebb környezetet és légkört biztosít az evéshez, ami ugyanolyan fontos, mint maga a táplálkozás.”

Finom és szinte láthatatlan vonal van a jutalmak és az egyenes megvesztegetés között, de szülőként máris mestere ennek. Ahelyett, hogy desszerttel megvesztegetné gyerekeit, ami megerősítheti azt az elképzelést, hogy az édesség jobb, mint a zöldség, Whitney azt javasolja, hogy olyan szóbeli dicsérettel jutalmazza a gyerekeket, mint például: “Nagyon örülök, hogy kipróbáltad!” amikor megkóstolnak valami újat. Használjon olyan ételeket, amelyeket a válogatós gyerek is szívesen megeszik és eljuthat egy új étel kipróbálásához: „Tudom mennyire szereted a sült babot, fogadok, hogy imádnád a lencséket! ” Egy új étel párosítása a régi kedvencekkel ösztönözheti az ételek elfogadását, tehát amikor minden este vacsorát tervez, a szakértő azt mondja: „Próbáljon bevenni legalább egy ismerős ételt, hogy gyermeke ne szenvedjen.”


hunprobalazs