Hogyan védjük meg nyáron a bőrünket a káros sugárzástól?

Mindenki szereti a jó időt, a nyarat, hiszen lehozza magával a meleget, a lenge ruhákat és a strandszezont is egyben. Ennek a tápláló fénynek köszönhetjük az éltünket, a körülvevő környezetet, ételeinket és a világosságot is egyben.

A nap éltető fénye nem csak a hangulatunkra, de az immunrendszerünkre is nagyon kihat. Illetve arról sem szabad megfeledkezni, hogy a napfény hatására kezd el termelődni a bőrünkben a béta karotin anyagból A-vitamin és a nyálkahártyák, illetve a szem és bőr egészségét biztosító tápanyagok. Mindent összefoglalva nagyon nagy szüksége van a szervezetünknek a nap sugaraira, ám nem szabad semmit sem túlzásba vinni. Pont így van ez ezzel is, hiszen a túlzásba vitt napsugárzás roncsolhatja a sejteket, továbbá szabadgyököket képezhet a szervezetünkben, amely által legyengülhet az immunrendszerünk és növekedhetnek a sejtburjánzások és a belső gyulladások. De mit tehetünk ellene? Azt ma már mindenki tudja, hogy az ózonréteg meggyengülésének köszönhetően és a változó természeti viszonyok hatása miatt égető szükség van a védekezésre.

A boltban vásárolt napkrémektől sokszor allergiás reakciók léphetnek fel, illetve ha felünk a rákkeltő anyagoktól, akkor, érdemes megismerkednünk a belső prevencióval. Az első és legjobb védekezést az étkező asztalnál kezdhetjük meg. Amennyiben megfelelő mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget és esszenciális zsírsavat fogyasztunk el, akkor azok mind segítik a bőrünk védekező képességét, amely által biztonságban találkozhatunk a napsugarakkal. A sárgarépa, spenót, a kelkáposzta, a sütőtök, a kajszibarack, a sárgadinnye és a paradicsom is mind fontos tápanyagokkal látják el a bőrünket. Ez mellett, fontosak még a nyers olajok és a magvak fogyasztása.


hunprobalazs