Mit tehetünk a fáradság ellen?

Az őszi-téli időszakban bizonyára Ön is tapasztalta már, hogy sokkal fáradékonyabb, mint a nyári időszakban. Ahhoz, hogy télen is ugyanolyan lendülettel vegyük a fárasztó munkanapokat napokat, bemutatunk pár praktikát, melyek segíthetnek.

Az egyik legfontosabb dolog ezzel kapcsolatban, hogy ne hagyjuk, hogy a fáradság eluralkodjon rajtunk, melyhez nagyban hozzájárulhatnak a táplálkozási szokásaink is, illetve a testmozgás hiánya is. Annak érdekében, hogy egész nap fittek tudjunk maradni, nagyon fontos, hogy hogyan indítjuk a napot. Akármennyire is pörgősen indul a nap, a reggelire mindig szakítsuk időt, hiszen ez nagyban beárnyékolhatja a napunkat. Az mellett, hogy nem szabad elhanyagolni a reggelit, az is fontos, hogy mit fogyasztunk az első étkezésre. A legjobbnak az bizonyul, ha fehérjében és szénhidrátban gazdag ételeket vesszünk magunkhoz, mint pl. rozskenyér, tojás, sonka vagy dzsem. Ez mellé ajánlott még fogyasztani tejet vagy 100%-os gyümölcsleveket.

A következő tippünk, amely hatásos lehet, hogy annak ellenére, hogy hűvösebb az idő ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadék mennyiségének a pótlásáról. A napi 1-1,5 liter kifejezetten ajánlott egy felnőtt szervezet számára. A szervezetünk számára nagyon fontos a megfelelő vitaminpótlás, ugyanis az idegrendszerek működéséhez és más fontos funkciók működéséhez nélkülözhetetlenek, pl. Ilyen a B6, B12, magnézium, réz, jód, vas, D és C-vitaminok is. Továbbá ezeknek a vitaminok megfelelő pótlásával a különféle betegségeket is megelőzhetjük. Ezért is bizonyul fontosnak a vegyes táplálkozás, ugyanis az nagyban fedezheti a napi vitamin szükségletünket. Ám téli időben szegényesebb a zöldség és gyümölcs kínálat, így érdemes vitaminkomplexumokkal pótolni a szükséges vitaminokat.


hunprobalazs