Pár egyszerű trükk, amivel a gyerekeket rávehetjük a zöldségfogyasztásra

Sajnos a gyerekek többsége nem szereti a vitaminokban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket, ezek helyett inkább az édességeket és a sós rágcsálni valókat részesítik előnyben. Azonban nélkülözhetetlen az a vitamin és ásványi anyag beviteli mennyiség, amit ezekből szerezhetnek meg, főleg kiskorban.

Íme néhány trükk, amivel rávehetjük őket az önként történő gyümölcs, és zöldségfogyasztásra: az első és legjobban működő fortély az, ha bevesszük őket is a főzés folyamatába. Ilyenkor sokkal jobban érdeklődnek az étel iránt, és ha látják, hogy nekik is szerepük volt abban, ahogyan ez létrejött, sokkal szívesebben is fogyasztják majd, mert ki ne lenne kíváncsi a saját keze által létrehozott termék minőségére? A másik nagyon egyszerű trükk az, ha mártásokat használunk. Bár elég átlátszónak tűnik, mégis kitűnően működik. Ha a gyermek által kevésbé kedvelt sárgarépát például egy nagyon kedvelt fokhagymás szószba mártjuk, akkor szívesebben meg fogják azt enni, mert inkább a mártás íze érvényesül a falatokban.

Az is nagyon beválik, ha a fő étkezés előtt salátát helyezünk ki az asztalra előételnek. Ha a gyermek nem is szereti, mégis meg fogja enni, hiszen ismerjük azt a szokásukat, hogy képtelenek kivárni azt a 10 percet, amíg elkészül az étel, nekik rögtön enniük kell, ahogy leülnek az asztalhoz. Ha egy ilyen helyzetben előttük van egy tál saláta, akkor kizárt, hogy legalább egyszer-kétszer ne csipkednének bele, amíg a fő fogás is az asztalra kerül. Az utolsó, talán leghagyományosabbnak tekinthető trükk a „még csak ezt az egy falatot”-szabály. Ez a mondat biztosan minden étkezésnél elhangzik legalább egyszer, és sokszor nem is eredménytelenül. A gyermekek inkább megteszik, amit kérnek tőlük, ha tudják, hogy azután nem kell többet megcsinálniuk. Tanácsos, ha már egész kiskortól hozzászoktatjuk őket a vitamindús ételek fogyasztásához, és akkor már korántsem lesz annyi problémánk, amikor felcseperednek.


hunprobalazs