Próbáljunk lazítani, meditálni!

Az örökös rohanásban mindannyian oázisként szomjazzuk azt a helyet és azt a percet, amikor végre lecsendesedik minden körülöttünk és egy kicsit egyedül lehetünk a saját gondolatainkkal, vagy ami még ennél is sokkal jobb, legalább egy rövid időre elmerülhetünk a gondolattalanság sűrűjében.

Sokan talán nem tudják, de az alvászavarok hátterében az esetek jelentős százalékában az áll, hogy képtelenek vagyunk lecsendesíteni a folytonos zajt a fejünkben. A felgyorsult életvitelünk köszönhetően az agyunkat túlságosan is leterheljük olyan információk soha meg nem szűnő áradatával, amelyek természetesen hosszútávon nagymértékben lefárasztanak minket. A sok elmélkedés átmegy aggodalmaskodásba, ami viszont igazi mókuskerék, hiszen a lehető legrosszabb képek bukkannak fel a fejünkben egy-egy ügy kimenetelét illetően, de minél inkább próbálunk megálljt parancsolni ezeknek a rémképeknek, annál jobban elmerülünk bennük, míg nem egy szép napon azt vesszük észre, hogy már nem is tudjuk, milyen félelem nélkül létezni. A mentális stressz, az állandósult szorongás viszont elszívja minden energiánkat és ilyenkor jelentkeznek általában a fizikai tünetek is, amelyek a legbanálisabb megfázástól a legkomolyabb betegségekig is elfajulhatnak.

Sokat segíthetünk saját magunknak azzal, ha hetente legalább kétszer-háromszor rászánjuk magunkat fél óra mozgásra, a sport ugyanis kifejezetten előnyös a stressz csökkentése szempontjából. Tehetünk azonban mást is a testi-lelki egészségünkért: megtanulhatunk például meditálni! Erre manapság már számtalan lehetőség van, a legideálisabb az lenne, ha találnánk magunknak valakit, aki már elsajátította ezt a készséget és minket is örömmel megtanít a meditációra. Ha azonban erre nincs lehetőségünk, még mindig számtalan videó, hang és írott anyagot találhatunk akár a világhálón is, amelyek felhasználásával végre mi is megtalálhatjuk a belső békénket, még ha csak egy rövid időre is!


hunprobalazs