Reggel indítsuk a napunkat az izmaink és ízületeink megmozgatásával

Az éjszaka során izmaink és ízületeink merevvé válnak, ezért fontos a reggeli ébredés után, hogy fellazítjuk őket. Ezzel jobban indul majd a napunk, frissen és üdén fogunk nekikezdeni a munkánkhoz.

Az ébredést követően, néha túlságosan gyorsan kiugrunk az ágyból, amivel megterheljük izmainkat és ízületeinket, mely fájdalmakat és rossz hangulatot adhat, már a napunk legelején. A fokozatos, óvatos és szükséges sorrendben végzett torna segít, hogy elkerüljük a kellemetlenségeket. Ez miatt nem kell sokkal előbb kelni, hisz csupán 10 percet fog igénybe venni. A testmozgás keringésfokozást, izomnyújtást és ízületi bemozgatást fog jelenteni, amiben még meg sem fogunk izzadni. Levezeti a stresszt, növeli a figyelmességünket és a koncentrációnkat, valamint hosszú távon testünk sokkal formásabb lesz. Az intenzívebb torna előtt, nyújtási gyakorlatokat kell végezni, amit ébredés után, még fekvő helyzetben is elvégezhetünk.

Üljünk törökülésbe, ujjainkat kulcsoljuk össze, majd jöhet egy kézelemelés a fej fölé, miközben tenyerünk fölfelé néz. Addig kell végeznünk, még jól esik, és nyújtsunk olyan magasra, amennyire csak tudunk. Ezzel megindítjuk a véráramlást, és éberebben kelhetünk ki az ágyból. Ha a gyakorlat közben még eldőlünk jobbra, utána balra, a törzsünket is megnyújthatjuk. A hát alsó része is merevvé válik az éjszaka során, ami miatt akár egész napos derékfájással küszködhetünk. Ezt egy könnyű, ágyban fekvéses gyakorlattal megelőzhetjük. Háton fekve (a testünk bal szélén) a jobb karunkat nyújtsuk ki, a testünk álljon merőlegesen. A bal kar mehet a jobb csípőre, aztán óvatosan húzzuk magunk felé, a bal lábunkat pedig enyhén lógassuk le az ágyról. Tartsuk a pózt körülbelül 30 másodpercig, majd végezzük el a másik oldalunkon is. Ezek a rövid nyújtások után, már hozzákezdhetünk egy aktívabb testmegmozgatáshoz, melyben minden testrészünket megmozgatjuk.


hunprobalazs