Tippek a családi körben eltöltött ízletes vacsorához

A legtöbb ember fontosnak tartja, hogy a vacsorázás ne csupán az étkezésről, hanem a szocializálódásról, társalgásról is szóljon. Persze, mindenkinek könnyebb lenne egy fárasztó nap után csak a TV előtt ülni feltett lábakkal és olyan ételeket enni, ami éppen csak a kezébe kerül, vagy pizzát rendelni valahonnan, viszont ez a megoldás nem is egészséges és nem is túl célravezető.

Létezik pár taktika, melyek segítségével sokkal egyszerűbbé tehetjük az egész esti metódus a lebonyolítását. Ha pl. leszögezünk egy fix órát, amikor a vacsorát tálaljuk és ez minden nap ugyanabban az időpontban lesz, akkor sokkal nagyobb eséllyel vesz részt rajta a család minden tagja, mert már tudja: mi szerint kell megterveznie programját. Ha azonos időpontban ülünk az asztal köré, akkor az már önmagában egy olyan rituálé-jelleget ad az egésznek, aminek köszönhetően jobban esik majd az előttünk levő étel. Ennek köszönhetően még az is megtörténhet, hogy ha egy válogatós családtagunk elé kirakunk egy olyan ételt, amit nem, vagy kevésbé preferál, akkor a beszélgetés alatt zokszó nélkül megeszi majd.

Itt rátérhetünk magára a menüre: a vacsora a nap étkezéseinek egyik legfontosabb része. Lényeges, hogy a nap végén milyen mennyiségű és minőségű táplálékot viszünk be szervezetünkbe, mert ez alapozza meg éjszakánkat és az éjszakánk pedig a másnapunkat. Célszerű tehát ilyenkor inkább könnyű és vitamindús ételeket fogyasztani, olyanokat, amelyek nem fekszik meg a gyomrot. Az is fontos, hogy amennyiben megtehetjük, minél változatosabb recepteket válasszunk nem csak a fő étkezéskor, hanem estére is. Az is jó ötlet, ha estére esszük meg a déli levest (vagy levesmaradékot), hiszen a nap végén jobban is esik az embernek, ráadásul alvás közben a szervezet hatékonyabban is fel tudja dolgozni.


hunprobalazs