Tippek a fogyni vágyók számára

Az ünnepek közeledtével sokakban megfogalmazódik, hogy maximálisan oda figyelnek az étkezésre, figyelnek, hogy kevesebb cukrot vigyenek be a szervezetükbe, majd az újév beköszöntővel teljesen ételmód váltásba kezdenek. Ugye hogy ismerős?

Most azoknak próbálunk adni pár tippet, akik ténylegesen elhatározzák magukat és szeretnék elérni a kitűzött célokat. Az első és legfontosabb tanács, hogy nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadék bevitel, melyet a legjobb, ha tiszta víz formájában pótólunk a szervezetünk számára, illetve lehetnek még más kalória mentes folyadékok is, mint pl. teák. Az emberek hajlamosak, arra, hogy összekeverjék a szomjúságot az éhségérzettel, így feleslegesen terhelik a szervezetüket extra kalóriákkal. Szintén gyakori hiba lehet miszerint nem figyelünk oda és tudatlanul elkezdünk enni, amely leggyakrabban este vagy vacsora után jelentkezhet, amikor leülünk és elkezdünk pihenni.

A TV előtt nasizás az egyik leggyakoribb hiba, melyet elkövetünk, illetve a legveszélyesebb is egyben, ugyanis észre sem vesszük, hogy mennyi felesleges kalóriát viszünk be a szervezetünkben. Fontos, hogy tudatosan táplálkozunk, vagyis sokkal inkább törekedjünk a minőségre, mint a mennyiségre. Kezdjük el élvezni az ízeket. Nem kell lemondanunk a legfinomabb falatokról, a lényeg a mértékletességben rejlik. Vagyis vegyünk egy darab péksüteményt a 2-3 helyett, vagy vegyünk kimérés gumicukrot az egész zacskónyi helyett. A fehérje nagyon fontos a szervezetünk számára. Ezért is ajánlott, hogy minden étkezés alkalmával fogyasszunk olyan élelmiszereket, melyek gazdagok fehérjében. A fehérje, vagyis protein nagyszerű dolog, hiszen nem káros viszont telítettséget okozz. Merj bátran fűszerezni!


hunprobalazs