Túl sok fehérjét fogyasztásnak a következménye

Amennyiben azt szeretnénk, hogy kiegyensúlyozottak legyünk, illetve a sejtjeink újjáépüljenek, akkor a fehérje nagyon fontos részét kell, hogy képezze a étrendünknek.

Ugyanis, ha magas fehérje tartalmú reggelit választunk, akkor az nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy elkerüljük az étkezések között nassolásokat. Továbbá igen fontos elmondani, hogy a legújabb kutatások szerint a halfélék fogyasztása nagyban csökkentheti a stroke kockázatának a kialakulását. Ám annak ellenére, hogy nagyon fontos és szükségünk van rá, a több nem feltétlenül jobb. Jó tudni, hogy mind az állati, mind a növényi eredetű élelmiszerek nagyban bővelkednek fehérjékben, melyekből viszonylag sokat fogyasztunk. A felmérések szerint arra az eredményre jutottak, hogy a férfiak átlagosan naponta 56 gramm, míg a nők 46 gramm fehérjét kellene, hogy elfogyasszanak. Viszont a felmérésekből az derül ki, hogy a húsz év feletti férfiak csaknem ennek a dupláját 98,8 gramm fehérjét, míg a nők 68 grammot fogyasztanak el. Persze a napi fehérjeszükségletet befolyásolhatja a nem, testsúly, az életkor, illetve a fizikai aktivitás szintje is.

Ma már az interneten nagyon sok olyan kalkulátort találhatunk, melyek segítségével könnyedén kiszámolhatjuk, hogy mennyi a napi szükséges fehérje bevitel a számunkra. A szakemberek úgy vélekednek a túlzott fehérje fogyasztásról, hogy ma már csak egy reklámfogásként használják fel, nem törődve azzal milyen mellékhatásai lehetnek. A túlzott fehérjefogyasztásnak kellemetlen tünetei is lehetnek. Sokakat érinthet váratlanul a hír, miszerint túl sok fehérjét fogyasztanak akkor bizony súly gyarapodással kell számolni. Ezen felül még veseproblémát és dehidratációt is okozhat. Ezért is célszerű oda figyelnünk a helyes táplálkozásra!


hunprobalazs